عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس : ایران از سال 2001 تاکنون همه راه‌های ممکن را رفته اما آمریکا نمی‌خواهد که دست از برنامه‌های خصمانه خود بردارد بنابراین استراتژی اقدام موثر باید تعریف شود و حقانیت جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شود. سازش در مقابل آمریکا کافی است. اروپایی‌ها هم در برابر آمریکا کاری نمی‌توانند بکنند
کد خبر: ۸۱۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ 26 January 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:مسعود گودرزی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر تشکیل ائتلاف علیه برنامه‌های موشکی ایران، گفت: سیاست کجدار و مریز با آمریکا دیگر نتیجه و ثمره‌ای برای جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت بنابراین استراتژی اقدام موثر علیه آمریکا و هر کشوری که از سیاست‌های آمریکا حمایت می‌کند باید در داخل شکل گیرد و تعریف و تبیین شود.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از راهکارهای مختلف دیپلماسی و مذاکره با آمریکا استفاده کرد اما آنها همچنان بر روی سیاست‌های خصمانه خود اصرار می‌ورزند، این با منافع ملی ایران سازگار نیست.

وی افزود: جمهوری اسلامی از تمام مکانیسم و ابزارهای خود برای شکل‌گیری استراتژی اقدام موثر باید استفاده کند. با مرور تاریخ سیاسی از سال 2001 تاکنون مشخص می‌شود که ایران از همان سال در روابط بین‌المللی خود تغییراتی ایجاد کرد هرچند آمریکا از همان زمان تهدید تروریسم را به جای کمونیسم به دنیا القاء کرد و تلاش کرد که ایران را در گردونه کشورهای تروریستی قرار دهد.

گودرزی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به صورت شفاف مذاکره کرد، دنیا هم دید که ما قربانی تروریسم هستیم لذا بحث هسته‌ای را با ایران مطرح کردند. ما 16 سال مذاکره کردیم و نهایتا با انعقاد برجام به جایی رسیدیم که آژانس انرژی اتمی در 12 گزارش پایبندی ایران را تایید کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران از سال 2001 تاکنون همه راه‌های ممکن را رفته اما آمریکا نمی‌خواهد که دست از برنامه‌های خصمانه خود بردارد بنابراین استراتژی اقدام موثر باید تعریف شود و حقانیت جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شود. سازش در مقابل آمریکا کافی است. اروپایی‌ها هم در برابر آمریکا کاری نمی‌توانند بکنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقدام موثر علیه آمریکا باید از سوی عقلای سیاسی و امنیتی کشور تعریف شود، اقدامات در کشورهای منطقه برای عقب راندن آمریکا از خاورمیانه شرایط شکل گیری اقدام موثر را تسهیل کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار